Γιατί ανεβαίνει και που θα φτάσει η τιμή της βενζίνης.

 In blog

Νέα αύξηση στην τιμή της Βενζίνης αναμένεται  σε συνέχεια της υψηλής τιμής του πετρελαίου μπρεντ, η οποία κυμαίνεται γύρω στα 78 δολάρια. Οι φορείς της αγοράς έσπευσαν να προετοιμάσουν τους Έλληνες καταναλωτές με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) να ανακοινώνει ότι αναμένονται νέες αυξήσεις αυτό το διήμερο.

Οι αυξήσεις θεωρούνται επακόλουθο της ανοδικής πορείας του πετρελαίου διεθνούς προέλευσης μπρεντ και της φορολογίας. Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, μέσα στο επόμενο διάστημα θα υπάρξουν νέες αυξήσεις καθώς οι τιμές λιανικής δεν είχαν ακόμη ενσωματώσει τις αυξήσεις στις διεθνείς τιμές.

Ήδη σε κάποια πρατήρια εκτός Αττικής (ειδικά σε ορισμένα νησιά των Κυκλάδων) η τιμή της αμόλυβδης σε κάποια πρατήρια ξεπέρασε τα 2 ευρώ το λίτρο. Λαμβάνοντας ως τιμή αναφοράς κείνη που ίσχυε στις 24 Μαΐου 2018 οι ακριβότερες τιμές για άλλη μια φορά σημειώθηκαν στα νησιά. Ο πανελλήνιος σταθμισμένος μέσος όρος διαμορφώθηκε στα 1,645 ευρώ και η υψηλότερη τιμή για την αμόλυβδη 95 Οκτανίων σημειώθηκε στο νομό Κυκλάδων (1,869 ευρώ το λίτρο), στο νομό Δωδεκανήσου (1,782 ευρώ το λίτρο), στο νομό Σάμου (1,777 το λίτρο), και στο νομό Ρεθύμνης και Λασιθίου (1,713 ευρώ το λίτρο). Οι χαμηλότερες τιμές καταγράφηκαν στο νομό Αττικής (1,620 ευρώ το λίτρο) και στο νομό Θεσσαλονίκης (1,62 ευρώ το λίτρο).

Σύμφωνα με το Σύνδεσμο Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ) οι διεθνείς τιμές τόσο του αργού όσο και των προϊόντων του ακολουθούν μια ανοδική πορεία. Είναι χαρακτηριστικό ότι το αργό μπρέντ από τον Ιούλιο του 2017 έχει αυξηθεί κατά 66-70%, ενώ οι διεθνείς τιμές πετρελαιοειδών και συγκεκριμένα της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων, κατά 40-50%.

Η επιβάρυνση ενισχύθηκε από την ανατίμηση του ευρώ έναντι του δολαρίου και από τον ΦΠΑ κάτι που οδήγησε και στην αύξηση του χονδρικού κόστους.

Ειδικότερα όσον αφορά στα νησιά, η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων μπορεί να ξεπερνά και το 1,80 ευρώ το βαρέλι. Σύμφωνα με τον ΣΕΕΠΕ, αυτό οφείλεται στο κόστος μεταφοράς προς τα νησιά, το οποίο είναι ιδιαίτερα αυξημένο σε σχέση με το κόστος στις χερσαίες περιοχές και πρέπει να λαμβάνεται υπ’ όψιν σε κάθε υπολογισμό, κάτι το οποίο δεν γίνεται πάντα. Για πολλά νησιά υπήρχε κάποτε ένας ειδικός κρατικός λογαριασμός ο οποίος τροφοδοτείτο από μία εισφορά στην τιμή αντλίας και επιδοτούσε τις μεταφορές στα νησιά. Το Δημόσιο εδώ και λίγα χρόνια συνεχίζει να εισπράττει με άλλο όνομα τα χρήματα αυτά, έχοντας όμως καταργήσει την επιδότηση. Δηλαδή εισπράττει χωρίς πλέον να αποδίδει. Αυτό έχει αυξήσει αντίστοιχα το πραγματικό κόστος μεταφοράς, κι η αύξηση έχει περάσει προφανώς στην αντλία.

 

πηγή : insider.gr

Recent Posts
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.